تبلیغات
بلاگه - شاید مفید شاید بی ربط
ع) فرمود: هر گاه وبلاگی را خواندید نظر بگذارید ولو به اندازه تایپ یک نقطه.

شاید مفید شاید بی ربط

نویسنده :قلی قلی نژاد
تاریخ:شنبه 20 مهر 1392-10:19 ق.ظ

یه سری از  کاغذها و وسایلم رو تمیز میکردم چشمم افتاد به یه یاداشت از یه  دکتر فیزیوتراپ که دو سه سال پیش برام تجویز کرده بود، گفتم  از شر این  برنامه  راحت بشم  بعد دیدم خب باید  یه جا نگهدایش کنم پس گفتم هم نگهداری میکنم هم  بقیه بتونند ببینند و استفاده کنند. البته  ممکنه اونهایی که خودشون استاد فیزو تراپی هستند براشون تکراری باشه شایدم نظرات بهتری رو روی این متن گذاشتند و همگی استفاده کردیم.


این برنامه برای تقویت عضلات  درگیر  در ستون فقرات (همون فیله شاید نمیدونم)


1- تمرینات پر کردن گودی کمر:
در حالی که به پشت خوابیده اید و پاها را از زانو شکسته اید(پا جمع )،  با چرخش لگن به سمت ناف و حبس نفس  (مثل زمانی که زیپ شلوار را میبندید)  و تنفس را به مدت 7 تا 10 ثانیه حبس کنید-  10 بار
2- در حالت پا جمع و خوابیده به پشت همانند دراز نشست  با فشار کم  به حدی که فقط شانه ها از روی زمن بلند شود نوک دستها را به روی زاونه رسانده و از روی آن سُر میدهیم.     10 بار
3- پا جمع و پای مخالف  زیر ران و زیر زانو   5l+5R+ 5 RL
4- بالانس پشت: به حالت چهار دستو پا قرار بگیرید دست و پای مخالف  را به مدت 5 ثانیه  بصورت همسطح  تخت پشت نگه دارید  .  10 جفت  یک دقیقه استراحت و دوباره 10  جفت . در این  تمرین  دست و پای مخالفی که بصورت تکیه گاه  هستن عمود بر سطح زمین باشند.
5- کشش یک پا: طناب یا ملحفه  لوله شده زیر کف پا و پا بصروت کشیده (ساق پا   زیر زاونه کشیده شود )  و طنابر را به سمت خودتان بکشید . پای مخاف جمعع باشد. 10  بار

-توصیه
در مواقع ایستان زیاد سعی کنیم رقص پا داشته باشیم.
نباید بیش از 35 دقیقه بیشتر رو ی صندلی و پشت میز نشست.
دانلود نرم افزار WORK Rave   ,  و تنظیم  آن رو ی نیم ساعت.
برای  پیشگیری از  آسیبهای  مچ دست با کامپیوتر  استفاده از ابزار ورزشی همانند تخم مرغی.

اینم از بس شنیدم ولی بازم یادم رفته ، رباط  و زرد پی چه فرق ی باهم دارند فکر کنم یکیش  عضلات رو به استخوان وصل میکنه  رباط هم همون طنابه  هست؟! آره؟!
لیگامنت = رباط
تاندون = زرد پی


من توضیح دادم که استخر  کم و بیش میرم ، سری  تمرینات استخر رو  برای من تجویز کردند:

آب:
1- راه رفتن معمولی  در آب به جلو و عقب     15 دقیقه
2- استراحت
3- راه رفتن به جلو و عقب با قدمهای بلند تر    15 دقیقه
4- آویزان کردن پا به سمت پایین به کمک  گرفتن دیواره استخر با دستها   10 دقیقه






داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
What do you do for Achilles tendonitis?
شنبه 25 شهریور 1396 11:24 ب.ظ
Hey there, You have done an excellent job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends.
I am sure they'll be benefited from this site.
زیتون
شنبه 7 دی 1392 03:04 ب.ظ
غذادرمانی مقابل سم
پاسخ قلی قلی نژاد : بله ولی باید امکانات و فرصت کافی باشه و همچنین همه چیز مرتب باشه
زیتون
شنبه 7 دی 1392 03:04 ب.ظ
aytak
سه شنبه 23 مهر 1392 01:18 ب.ظ
این تمرینا خیلی مفیدند فقط نمیدونم چرا تمرین اولی گفته که نفس رو حبس کنید؟ چون اتفاقا نباید تو این تمرین نفس حبس بشه چون انقباض عضله ی شکم با حبس کردن نفس فرق داره این تمرین درست مثل حالتیه که بخواین حین راه رفتن شکم منقبض کنید! تندون عضله رو به استخوان وصل میکنه و لیگامان زوائد استخوانی رو به هم وصل میکنه!
پاسخ قلی قلی نژاد : این تمرینات رو سه سال پیش دکتر باشگاه پیام داد، انچیزی که یادمه این بود که مثل حبس کردن بعد از تنفس که شکم داخل میره ، ممکنه من بد نوشته باشم. همون انقباض عضله ای شکم هست. در مورد تندون و لیگامان ... باورتون نمیشه من با وسواس از دو سه تا پزشکان عمومی آشنا پرسیدم ، همگی یه جوری سعی کردن یه چیزی بگن در حالی که من دقیقا دوست داشتم یه اطلاعات روشن در حد همین دوتا جمله شما رو دریافت کنم .
البته به دانشگاه آزادی ها بر نخوره ؛ غلط نکنم پزشکان آشنا گمانم از دانشگاه آزاد مدرک گرفته بودند... نمیدونم والله میگن این دانشگاه آزاد شمال و مرکز تهران پزشکیش خوبه الله اعلم.
خلاصه نمیدونم چرا وضعیت سواد متخصیصین مااینجوری شده و همگی سعی در بلد نشدن و بلد نبودن دارند!!! مگه عمر ، زمان ، پول و زحمت پدر مادر و هم وطنان پشت سر ما وقتی درس میخونیم نیست چرا اینقدر بی تعهد همه درس میخونیم؟!!!
نورافرین
شنبه 20 مهر 1392 04:17 ب.ظ
بله...خدارو شکر به کار ما نمیاد.امیدوارم به کار هیچکس نیاد
پاسخ قلی قلی نژاد : خدارو شکر، ولی اینها برای هر کسی مفید هست .
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر